Вот вышла книгой от колумбийского унверситета диссертация посвещённая одержанию в Южной Азии. Причём контекст от патологического в случае низших сущностей, до мокши в случае самавеша с сущностью ишта-деваты или гуру. Аспекты от шаманизма, народных культов, до Джётиш, Аюрведы, Ваджраяны и кашмирской Трики. Книга на 700 страниц, на обложке карта накшатр (лунных стоянок Зодиака) в теле человека. Пока только начал читать, но объём и спектор впечатляют...
На амазоне можно посмотреть содержание и полистать отдельные главы:
The Self Possessed: Deity And Spirit Possession in South Asian Literature And Civilization (Hardcover) by Frederick M. Smith (Author) Hardcover: 701 pages Publisher: Columbia University Press (November 29, 2006) Language: English ISBN-10: 0231137486 ISBN-13: 978-0231137485
Отправлено: 19.02.12 21:33. Заголовок: Тор пишет: вы отриц..
Тор пишет:
цитата:
вы отрицаете пробуждение Будды
Тор пишет:
цитата:
дхарма неизменна и у неё нет формы. формы адхармы бесконечны
Тогда единственная обитель пробужения Будды это мир без форм. Форма Дхармы определяется местом, временем и культурными особенности, так всегда было и будет. Даже возжатые меняются, как и направления. Что же не меняется? Ты прасангик мне скажи))))
Почему так утверждаете? Понимаете смысл утверждения о единстве сансары и нирваны? Нирвана - та же сансара, только без познающего, принимающего себя за нечто отдельное от сансары. И что у вас "реальность Будды", какой санскритский термин вы так перевели?
дхарма неизменна и у неё нет формы. формы адхармы бесконечны
Получается что Дхарма это какая-то вещь в себе не имеющая контакт ни с чем, и которая перестает быть Дхармой как только принимает некую форму, что противоречит следующему:
цитата:
потому что для Будды самсара и нирвана едины, а для вас нет. вы в самсаре.
Пост N: 4199
Откуда: USA, Portland, Oregon
Рейтинг:
9
Отправлено: 25.11.13 22:12. Заголовок: Авеша Вот интерестна..
Авеша Вот интерестная статья с интервью о тантрических садханах визуализации мандалы и признаках авеши и т.п. Это для тех, кто углубляется в садханы (статья на английском доступна на Scribe:
Пост N: 4200
Откуда: USA, Portland, Oregon
Рейтинг:
9
Отправлено: 25.11.13 22:25. Заголовок: When I visited the K..
When I visited the Kathmandu branch of Srad-rgyud Monastery in November of 1998, I had a chance to ask about the practice of mandala visualization had been practiced in the monastery. My question was as follows: "When the existence of wisdom (ye shes sems cipa', Skt. J'nNana-sattva) is united with the existence of promise (dom tshig sems aipa', Skt. samaya-sattva), what happens to the practitioner who is trying to visualize the deities found in a mandala? How does he feel at that moment?". ..... One ofthe two monks began by explaining how visualization was practiced in Srad-rgyud Monastery. "It is very rare to have the real unification of the existence of wisdom with the existence of promise. But it does happen on occasion. When the unification of the two existences is obtained, the Tantric monk practicing visualization will feel pain in several parts of his body, and cannot hold his body straight."
Then, I asked, "How long does it take to have such changes of the state of the mind and body of a practitioner?" The monk answered, "Usually it takes about ten minutes, but sometimes it takes a few days." As far as my observation in the Kathmandu Valley goes, about ten minutes is needed fbr Newari healers to become possessed. In the case ofJapanese Shugendou also, it takes about ten to twenty minutes to bring on the descent or manifestation ofdeities. The same monk continued: "In our monastery, a monk who was in trance happened to be unable to come back to his own normal state by himsel£ As soon as his teacher and colleagues saw the dangerous state ofthe monk, they began to press him strongly on the chest." The fact that such an accident happened implies that the practice ofvisualization does cause some unusual psycho-physiological changes in the mind and body of a practitioner. I asked the two monks of Srad-rgyud Monastery whether or not they have ever heard a particular voice or sound coming forth from the throat of those who are practicing the visualization of deities. Then, in order to help the monks understand my question more clearly, I uttered a panicular kind of voice, which sounded like a hiccup. For the past four or five years, such a voice has come from my throat whenever I tried to practice the visualization of a deity That type of voice or sound seems to be rather common among healers or Tantric yogins; I have observed the utterance of such a voice among healers and yogins in Nepal, Taiwan, and Japan. Tb my question, both ofthe monks immediately replied, "Yes."
In November 1998, I had a chance to meet Rev. Trichen Chopkye, one of the most reknown leaders of the Sa-skya School at the present time, who was staying in Kathmandu at that time. In the same manner in which I asked the two monks of Srad-rgyud Monastery, I asked the Sa-skya master about the psychophysiological changes which may be observed in the practice of visualization. Describing the moment when the existence of wisdom is united with the exsitence of promise, he told me that the situation similar to the descent of a deity (lha babs) and that the practitioner of visualization (sgrub thabs) feels pain in many parts of the body.
Пост N: 4201
Откуда: USA, Portland, Oregon
Рейтинг:
9
Отправлено: 25.11.13 22:32. Заголовок: I asked a large numb..
I asked a large number ofNewar Buddhist priests about the simation of mandala visualization in Kathmandu at present.
Several Newar Buddhist priests mentioned the name of Dharmajee, who expired about ten years ago. They said that he was one of those who were able to perfbrm visualization. Mr. Gautam R. Bajracharya, who was bom in a traditional house of Newar Tantric scholars, has observed Dharmajee visualizing the Deity Candamaharosana, who is a terrifying Buddhist male deity. According to Mr. Gautam R. Bajracharya, Dharmajee in trance was terrifying just like Candamahdrosana. -----------------------------------------
Under the guidance of Mrs. Tejomaya, Mrs. Kusumamaya obtained the ability of invoking Goddess Harfti. After that, she acted as a healer. Clients often visited her her house near Svayambhunath Hill. wnen I visited her, she made a prediction fbr one of her clients after having been possessed by Goddess Hariti.
....
I requested Mrs. Kusumamaya to describe the state of the mind and body of Dharmajee when he was in trance. But the answers she gave to me were rather irrelevant to my question. She allowed me to take a copy of the photo showing Dharmajee dancing in trance [Plate 3]. Here I should add that the tradition of Tantric dance called Caryanptya has survived among Newar Buddhists. The Caryanrtya may be considered the ritual dance of a Tantrist who is in trance. Dharmajee seems to have inherited the tradition ofthe Tantric dance.
Ratnakajee Bajracharya, who expired in October of 1999, was also one of the most important Newar Buddhist scholars (pandit). With him also I raised questions about the practice of visualization. He said, "Visualization is very difficult to practice. One could succeed in performing it only about twice out of five hundred times."
Пост N: 4202
Откуда: USA, Portland, Oregon
Рейтинг:
9
Отправлено: 25.11.13 22:46. Заголовок: It seems there has b..
It seems there has been a tendency to have more elements of possession with the passage of time. For example, the Virocana Stitra compiled in the seventh century is almost totally free of possession. The Tattvasaingraha, which was compiled shorty after the Vairocana Su-tra, does not contain a large number of elements of possession, but such elements are fund in it to a slight degree. The anuttarayoga-tantras, i.e., the fourth and last group of the Four Buddhist Tantras, such as the Hevajra and the Samvarodaya, include many elements of possession.
Suraj, в конце концов,состояние авеши должно стать постоянным(джнянасатва навсегда сольется с самаясатвой)?
да. должен быть этап интеграции органов чувств и т.п. , - это обсуждалось ранее. Нo большой вопрос насколько энергетика практика будет готова к такому и сколько она выдершит энергии совсем другого плана без тотального разрушения и физической смерти...
Другой вопрос, что отношение разное. В Аюрведе строго негативное (независимо одержание ракшасом или дэвом). Дуальных тантрах, - позитивно/предупреждающее об опастности. В недуальных же тантрах, - речь идёт о слияниях энергий, состояний сознания и т.п.
На самом деле тантрический взгляд на это дело близок к аюрведе. Вот это вот:
цитата:
да. должен быть этап интеграции органов чувств и т.п. , - это обсуждалось ранее. Нo большой вопрос насколько энергетика практика будет готова к такому и сколько она выдершит энергии совсем другого плана без тотального разрушения и физической смерти...
Является коренным падением, но если слияние без разрушения, то все нормально.
Отправлено: 26.06.19 03:01. Заголовок: Как то, помнится, до..
Как то, помнится, достопочтенный Сурадж-джи постил здесь диссер по ритуальной "одержимости" в странах Азии.... В начале этого https://youtu.be/TbjxUwNYCbQ фильма история про жрицу Шри Дэви Маа...довольно показательная....Замечу, как человек в свое время начитавшийся жизнеописаний православных юродивых, что символический способ ( т.с. indirectly way) "пророчества" тоже довольно типичен...
Отправлено: 08.09.23 18:21. Заголовок: Возвращаяь к старой..
Возвращаяь к старой теме одержания, прасена (прашна),- получение пророчеств посредством одержания, ораклы и экзорцизм. За последние годы хотел бы отметить следующие книги на английском по теме: 1) Индийская традиция:
The Self Possessed: Deity and Spirit Possession in South Asian Literature and Civilization December 5, 2006
Все даты в формате GMT
3 час. Хитов сегодня: 32
Права: смайлы да, картинки да, шрифты да, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация откл, правка нет