Автор | Сообщение |
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 518
Откуда: USA, New York
Рейтинг:
1
|
|
Отправлено: 02.12.06 18:45. Заголовок: Интерестные статьи о тантризме
|
|
|
Ответов - 300
, стр:
1
2
3
4
5
6
7
8
All
[только новые]
|
|
anahata
|
| |
Пост N: 317
Рейтинг:
2
|
|
Отправлено: 20.02.20 23:40. Заголовок: The Trika Shaivism o..
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5744
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 09.03.20 20:42. Заголовок: Approaching the Acco..
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5752
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 26.03.20 01:22. Заголовок: The Sweet Sage and t..
|
|
|
Чой
|
| |
Пост N: 1354
Рейтинг:
11
|
|
Отправлено: 26.03.20 15:55. Заголовок: Suraj пишет: A Lost..
Suraj пишет: цитата: | A Lost Mahāyoga Treatise from Dunhuang |
| Порадовала статья, спасибо ) цитата: | собственный ум - это путь к освобождению |
| Я знал! Я знал что их махайога, это наша читтаматра
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5753
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 26.03.20 19:12. Заголовок: Ну там вроде главный..
Ну там вроде главный посыл, что Маха-иога тантра зиджется на воззрении Дзогчен, а линия Зур Гухьягарбхи, которай почитается, как "чистое воззрение маха-иоги", - лишь одна из трактовок согласно более низким уровням воззрения. НО, в любо случае, - это не термы виноваты перемешав методы маха-иога-тантр с воззрением Дзогчен. Видимо, симбиоз был изначальным. Жаль, что места зарождения этого класса тантр, - вотчина диких маджахедов в наши дни.
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5754
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 30.03.20 20:47. Заголовок: The Alchemy of Accom..
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5755
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 04.04.20 21:20. Заголовок: Ascending to Heaven ..
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5756
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 07.04.20 21:16. Заголовок: From Yogācā..
From Yogācāra to Philosophical Tantra in Kashmir and Tibet Douglas Duckworth https://www.academia.edu/36590143/From_Yog%C4%81c%C4%81ra_to_Philosophical_Tantra_in_Kashmir_and_Tibet?email_work_card=title This paper outlines a shift in the role of self-awareness from Yogācāra to tantra and connects some of the dots between Yogācāra, Pratyabhijñā, and Bud-dhist tantric traditions in Tibet. As is the case with Yogācāra, the Pratyabhijñā tradition of Utpaladeva (10th c.) maintains that awareness is self-illuminating and constitutive of objects. Utpaladeva's commentator and influential successor, Abhinavagupta (10th–11th c.), in fact quotes Dharmakīrti's (7th c.) argument from the Pramāṇaviniścaya that objects are necessarily perceived objects (sahopalambhaniyama). That is, everything known is known in consciousness; there is nothing that can be known outside or separate from consciousness. This aspect of Pratyabhijñā thought is shared with Yogācāra. While Utpaladeva drew upon Yogācāra epistemology to formulate a differential construction of objects (via apoha), he departed from this theory to develop a distinctive monistic framework for the interpretation of subjectivity. By appealing to the ultimate reality of a singularly nonconceptual, transcendental subject rather than a plurality of (non)conceptual particulars, Utpaladeva appropriated Dharmakīrti's epistemo-logical model while turning it on its head. That is, Utpaladeva critiqued Dharmakīrti in one context (his external realism) while he is indebted to him in another (his epistemic idealism) to establish the framework for his own absolute idealism, where everything happens in and through the absolute self that is Śiva. Utpaladeva extended (or made explicit) the place of self-awareness in Yogācāra to formulate an absolute idealism that is the theoretic foundation for philosophical tantra. In this paper, I will chart a trajectory of this development, from Yogācāra to Pratyabhijñā, and show how a parallel development took place in tantric assimilations of Yogācāra in Tibet.
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5757
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 10.04.20 21:05. Заголовок: The Philosophical Fo..
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5758
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 16.04.20 21:20. Заголовок: Buddhist Astrology a..
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5759
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 22.04.20 00:18. Заголовок: Jeffrey Kotyk "..
|
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5760
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 01.05.20 20:57. Заголовок: The Sādhana of ..
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5764
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 30.05.20 21:43. Заголовок: "The evolution o..
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5768
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 04.06.20 22:40. Заголовок: JU MI PHAM ON PURE LAND DOCTRINE AND PRACTICE
JU MI PHAM ON PURE LAND DOCTRINE AND PRACTICE: The present study looks at self-power and other-power in a Tibetan Buddhist context. The tension between self-power and other-power concerns the mechanism behind rebirth in the pure land Sukhāvati; that is, whether rebirth is achieved through one’s own volition (self-power) or, conversely, through an external force such as the supernatural powers of Amitābha (other-power). Self-power and other-power are discussed at length in Japanese Buddhist Studies where they are called jiriki and tariki, respectively, and even has some distant parallels in Christian theology (namely, works and grace). https://www.academia.edu/35095965/JU_MI_PHAM_ON_PURE_LAND_DOCTRINE_AND_PRACTICE?email_work_card=title
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5788
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 15.07.20 21:56. Заголовок: The Guhyasamāja..
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5789
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 05.08.20 07:34. Заголовок: Очень информативный ..
Очень информативный портал по тантрическим и пураническим практикам индийских дэватов. Интересная информация о бардо (из гаруда-пураны). Рекомендую к изучению... https://www.manblunder.com/
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5791
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 07.08.20 08:08. Заголовок: MA thesis: “Material..
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5796
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 01.09.20 20:56. Заголовок: https://www.academia..
https://www.academia.edu/2039970/The_Sweet_Sage_and_the_Four_Yogas_A_Lost_Mah%C4%81yoga_Treatise_from_Dunhuang?email_work_card=title The Sweet Sage and The Four Yogas Lost Mahāyoga Treatise from Dunhuang Sam van Schaik Abstract: This article presents a previously unknown tantric treatise from the Dunhuang collections. Dating to the ninth or tenth century, the treatise is an earlyand important example of the Tibetan assimilation of Indic tantric Buddhism, in particular the form known as Mahāyoga. The treatise is especially interesting for showing how Mahāyoga and Great Perfection (Rdzogs chen) or Atiyoga were closely associated with each other during this early stage in their development. The treatise, which is based on the work of a previously unknown Indic teacher called Madhusādhu, is translated here in full along with annotated transcription.
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5800
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 29.09.20 02:11. Заголовок: "Mirror Divinati..
|
|
|
Suraj
|
| основатель форума
|
Пост N: 5804
Откуда: USA, Portland ( Внутренняя Одесса), Oregon
Рейтинг:
8
|
|
Отправлено: 27.10.20 22:54. Заголовок: Shakti Rupa: A Compa..
|
|
|
Ответов - 300
, стр:
1
2
3
4
5
6
7
8
All
[только новые]
|
|